اپلیکیشن آموزش نسبت تناسب

این اپلیکیشن تعاملی مفهوم ریاضی نسبت تناسب را با استفاده از یک نسبت ورودی ‘x’ به ‘y’، و محاسبه خروجی  ‘w’ برای متغییر  ‘z’  نشان می‌دهد که امکان کشف شهودی این مفهوم ریاضی را برای دانش آموز فراهم می کند.  ایده اصلی این است که نشان دهد چگونه خروجی های  ‘w’ برای متغییر های متفاوت ‘z’  همگی بر روی یک خط قرار دارند و به این دلیل به نسبت تناسب گاها تناسب خطی هم گفته می شود.

  • نسبت X :با فشردن دکمه x کیبورد می توانید مقدار نسبت ‘x’ (ورودی) را تعیین کنید. شما می‌توانید این نسبت را به صورت تعاملی تغییر دهید.
  • نسبت Y : با فشردن دکمه y کیبورد می توانید مقدار نسبت ‘Y’ (ورودی) را تعیین کنید. شما می‌توانید این نسبت را به صورت تعاملی تغییر دهید.
  • نسبت Z : پس از وارد کردن متغییرهای بالا، نسبت تناسب محاسبه شده و شما با فشردن دکمه z کیبورد می توانید عددی را که می خواهید نسبت تناسب را برای آن پیدا کنید وارد کنید .
  • نسبت W: این مقدار به صورت خودکار محاسبه شده و نقطه (Z,W) بر روی خط تناسب ظاهر می شود با تغییر دادن z ها مشاهده می شود که تمام نقطه های (Z,W) بر روی یک خط قرار دارند
  • نحوه کار: شما می‌توانید نسبت‌های ‘x’، ‘y’ و ‘z’ را پس از فشردن کلید‌های ‘X’، ‘Y’ یا ‘Z’ صفحه کلید به صورت یک عدد وارد کنید و برای تایید این مقدار دکمه اینتر را فشار دهید.

Leave a Comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *