پیشرفت در زندگی از اصلیترین اهداف انسانهاست. برای رشد و پیشرفت در زندگی باید در مسیر توسعه فردی قرار بگیرید. شیوههای متفاوتی برای توسعه فردی وجود دارد. کتابخوانی یکی از مهمترین و اثرگذارترین روشها است.
تحقیقاتی در آمریکا انجام شد. نتیجه این تحقیقات به این صورت بود:« افرادی که ۳۰ دقیقه در روز مطالعه میکنند، ۲ سال بیشتر از افرادی که عادت به مطالعه ندارند، عمر خواهند کرد.»
اهمیت کتابخوانی برای همه واضح و مشخص است. شما با مطالعه کتابها با تجربههای افراد موفق آشنا میشوید و از آنها در زندگی استفاده میکنید.
این روزها در تعطیلات نوروز هستیم. این تعطیلات فرصت مناسبی برای توسعه فردی است. در ادامه این مطلب به شما ۷ کتاب درباره بازاریابی معرفی کردهایم. اگر بازاریاب هستید یا به بازاریابی علاقه دارید، در ادامه با ما همراه باشید.
ایده عالی مستدام
کتاب «ایده عالی مستدام» از پرفروشترین کتابها در زمینه کسبوکار و بازاریابی است. اگر کارمند یا مدیر شرکتی هستید، این کتاب به شما کمک میکند تا در مجموعهتان نقش مؤثری داشته باشید.
اگر در اجرای ایدههایتان به مشکل میخورید، این کتاب مخصوص شماست! «ایده عالی مستدام» به شما کمک میکند تا ایدههایتان را به شکلی مطرح کنید که در گام اول همه متوجه مفهوم آن شوند و در گام بعد آنها را اجرایی کنید.
چیپ هیث و دن هیث نویسندگان «ایده عالی مستدام» هستند. شما میتوانید این کتاب را از نشر آریاناقلم با ترجمه سید رامین هاشمی و محتبی اسدی تهیه کنید.
هر برند یک قصه است
اگر کسبوکاری آنلاین دارید و به تولید محتوا و بازاریابی دیجیتال میپردازید، «هر برند یک قصه است» را بخوانید. این کتاب به شما کمک میکند تا با محتوا مخاطب را تحت تأثیر قرار دهید.
داستان برند یا storytelling از مهارتهایی است که اگر به خوبی بیان شود، درصد زیادی از مخاطبان را تحت تأثیر قرار میدهد. کتاب «هر برند یک قصه است» به شما کمک میکند که داستان برندتان را به شیوهای جذاب بیان کنید. کاربر را جذب کنید و در میان رقیبهایتان بدرخشید.
دانلد میلر این کتاب را نوشته و رسول بابایی آن را ترجمه کرده است. «هر برند یک قصه است» را از انتشارات اطراف تهیه کنید و لذت ببرید.
خلق محتوا، خلق مشتری
اهمیت تولید محتوا در عصر کنونی بر همگان واضح است. جو پولیتزی و نیوت برت نویسندگان کتاب «خلق محتوا، خلق مشتری» درباره این اهمیت نوشتهاند و به خواننده افزایش فروش با محتوا را یاد دادهاند. در این کتاب نوشته شده:« بازاریابی محتوایی گفتوگویی تعاملی با مشتریان را آغاز کرده است. حالا دیگر اگر محتوا تولید نکنید، انگار اصلا وجود ندارید!»
«خلق محتوا، خلق مشتری» به شما کمک میکند تا با تولید محتوا تبلیغ کسبوکارتان را بکنید و مشتریهایتان را افزایش دهید. در نتیجه اگر کسبوکاری دارید، برای فرآیند تولید محتوای خود، این کتاب را از نشر آموخته بخوانید و پیشرفت را تجربه کنید.
مهمها را بسنجید
«مهمها را بسنجید» دلیل موفقیت شرکتهای بزرگی مانند گوگل را بیان کرده است. آنها چه توانایی ویژهای داشتهاند؟ چه روشی را در کسبوکار خود اجرا کردهاند؟ پاسخ این سؤالات را در این کتاب میگیرید.
در ادامه جان دوئر نویسنده کتاب «مهمها را بسنجید» به شما کمک میکند تا روش این شرکتهای بزرگ را در کسبوکار خود اجرا کنید. در نتیجه در مسیر درستی برای پیشرفت تلاش میکنید.
طرح بازاریابی کسب و کارهای کوچک
کسب و کار کوچک و نوپایی دارید؟ از مسیر پیشرفت بیخبرید؟ میخواهید راه موفقیت در کسب و کار را پیدا کنید؟ کتاب «طرح بازاریابی کسب و کارهای کوچک» برای شماست!
کمبود منابع و محدودیت بودجه از اولین و بزرگترین مشکلات کسب و کارهاست. آلن دیب، نویسنده کتاب، با توجه به تجربهای که در این زمینه داشته، راهکارهایی را برای پیشرفت در کسب و کارهای نوپا ارائه داده است. شما با برنامهریزی مناسب، پیشرفت در کسب و کار را به دنبال خواهید داشت.
«طرح بازاریابی کسب و کارهای کوچک» را از نشر آریاناقلم به ترجمه فؤاد معصومی تهیه کنید و کسب و کار کوچک خود را بزرگتر کنید.
بازاریابی پرمحتوا
هر چه زمان میگذرد، توجه مخاطب به تبلیغات کمتر میشود! کتاب «بازاریابی پرمحتوا» راهکارهایی را برای شنیده شدن صدایتان در میان انبوه تبلیغات ارائه میدهد. اگر نتوانید مخاطب را تحت تأثیر قرار دهید، کابر توجهی به برند و خدمات شما نمیکند.
جو پولیتزی نویسنده کتاب «بازاریابی پرمحتوا» است. او در این کتاب درباره این نوشته که چگونه با ارائه محتوا مخاطب را جذب کنید. امروزه مخاطبان در انتخابهایشان حساستر شدهاند. به همین خاطر برای جذب آنها باید تلاش بیشتری کنید و محتوای حرفهایتری را ارائه دهید.
کتاب «بازاریابی پرمحتوا» را از نشر آریانا قلم میتوانید خریداری کنید. سجاد بهجتی مترجم این کتاب است.
ایمیل مارکتینگ
ایمیل مارکتینگ یا بازاریابی ایمیلی از قدرتمندترین روشهای بازاریابی در جهان امروز است. کتاب « ایمیل مارکتینگ» به شما یاد میدهد که چگونه از ایمیل برای پیشرفت بازاریابی خود استفاده کنید.
جی.سیمز جنکینز نویسنده این کتاب است. او به توضیح کاملی درباره سرمایهگذاری ایمیلی پرداخته است. بسیاری از کسب و کارها اهمیت ایمیل را دست کم میگیرند! این کتاب را بخوانید و با ارزش بالای آن آشنا شوید.
سخن پایانی
کتابخوانی از تجربههای شیرین در زندگی است. شما تنها یک بار زندگی میکنید اما با خواندن کتاب، به اندازه چندین بار زندگی، تجربه کسب میکنید.
همچنین کتابخوانی مسیر درست زندگی را به شما نشان میدهد. در این مطلب به شما ۷ کتاب را در زمینه بازاریابی معرفی کردیم. کتابهایی که هر بازاریاب موفقی باید آنها را بخواند تا به موفقیت نزدیکتر شود.